Fredag

En fredag att älska, fram tills nu i alla fall. Jag börjar så sakteliga med samhällskunskap på morgonen, lämnar in böckerna och skriver utvärdering (kritserar min nuvarande lärare genom att säga jag helst skulle haft kvar min gamla lärare i samhäll), samt får betyg. VG i samhäll. Ett av tre VGn (resten MVG, såklart).

På lunchen dyker F upp när jag och H satt och åt på Nils Café. Han kör sin hembyggda och hyfsat olagliga mopedliknande sak och tvingar mig att testa. Jag är väldigt lockad att skaffa mig något liknande nu, den var kul även om jag inte riktigt begrep hur den fungerade..

Efter lunchen hade jag matematik, vi var fyra pers + en lärare. MVG i matte, fick inte lämna in boken. Slutar tidigt. Drar iväg med H till Centralen, då hon ska med tåget hem och jag skulle (äntligen) träffa C. Tåget mot Märsta, som H skulle med hade tekniskt fel så de kallade in ett nytt tåg mot Märsta. Även det drabbades av tekniskt fel och vi fastnade då de inte kunda öppna dörrarna. De två Märsta-tågen spärrade av hela plattformen och såg till att MITT tåg, mot Bålsta, fick åka in på helt fel plattform för att kunna komma in till Stockholm Central över huvud taget. Jag satt nu inspärrad i tåget mot Märsta och såg tåget om Bålsta stanna bredvid, på en annan plattform. Genom ett smärre mirakel började Märsta-tåget backa, fick upp dörrarna och jag hann med tåget mot Bålsta. Helt underbart.

Kommer till slut till Spånga, där världens vackraste människa satt och väntade, på mig! Vi åkte till Kista, tog det lite lugnt, hon skulle vara hemma fyra. Helt underbart att träffa henne igen :)

Är nu hemma igen, åt tacos till middag och ska förmodligen spendera fredagkvällen hemma för omväxlings skull. Skönt, faktiskt! på kvällen drog jag till H för att se Talang 2008, det var en som var rolig. Trollkarlen Seth! Han skulle ju ha vunnit!

Inga personliga påhopp
Ingen reklam
Ingen rasism
Inget 18+
Tycker du din kommentar är vettig? Skriv in den här:

Alias:
Spara Alias
E-mail: (visas inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar: