Tisdag

Vilken intressant dag en såhär tråkig tisdag kan vara.. Det är ett udda datum (17 Juni) vilket innebär att C inte svarar på mess (hon verkar bara svara varannan dag) och utan henne kan en dag inte vara bra, det är fysiskt och psykiskt omöjligt. Man får ta allt som det kommer, I won't worry my life away.

Jag gick upp 11.30, alarmklockan ringde då. Jag skulle träffa H 13.00 på Karlberg ju, hot potato!! Jag kände att jag inte orkade gå upp då, så jag messade och sa vi ses 13.20 istället. Sedan vilade jag lite till. Drog dit i tid utan att orka äta något. Drog därför iväg till Burger King med H när hon väl kommit fram. Alltid lika gott men nu har jag väl ätit där lite väl ofta ändå?

Vi skulle vara vid Fridhemsplan klockan tre för att göra en undersökning om chokladgodis. Det skulle ta cirka en halvtimme och inbringa etthundrafemtio riksdaler! Det är alltid fint att ha, eller hur? Nåja, det var klart halv fyra och då drar vi ut. Nej, det gör vi inte. Vi kom inte längre än till dörren för där ute regnade det så sjukt mycket att det var till att hålla sig inne i väntan på en buss. Medans vi väntade sprang G förbi utanför också, otroligt.

Vi åkte trean från Fridhemsplan till S:t Eriksplan och där tog vi 72an till Odenplan. Vid Odenplan köpte vi jordgubbar vid ett sånt där ställe på torget med massa frukt och sådant. De var troligen svenska jordgubbar. Vi åt hälften och slängde resten då de inte var vidare fräscha, och sedan begav vi oss med den blöta tunnelbanan bort mot Slussen. Vid det här laget hade det i stort sett slutat regna.

Jag fick för mig att vi skulle åka Saltsjöbanan till Nacka, för Helena har aldrig åkt Saltsjöbanan. Otroligt roligt var det i alla fall, det var ju ett tåg.. WOO!!

Efter det tog vi bussen till Slussen (Ja, det rimmar..) och sedan tuben till Centralen (Nej, inget rim). Där drog vi ner mot Sergels Torg och in på Åhléns. Vi kollade runt bland filmer och musik i väntan på tre coolingar som skulle skriva autografer där 17.00. Jan Guillou, snubben som spelade Arn i filmen och någon tjej från filmen. Helt otroooligt! Jag ville fly och det gjorde vi, skyndade iväg till pendeltåget mot Karlberg igen. Medans H åkte vidare hemåt så gick jag av där!

Väl hemma blev det snabbt middag, pasta och falukorv. Så simpelt och gott!! Efter det städade vi köket och vikte alla kläder. Sjukt mycket!! Varför ska jag göra det, förresten? Kan ju i ärlighetens namn säga att alla hjälpte alla men ändå.. Synd om mig just nu för jag har så mycket tid och så lite att göra. Därför spenderar jag dagarna med att tänka på C, hela tiden typ. Saknar mig ögonsten..



Den som använder frasen "Lika lätt som att sno godis från ett barn" har aldrig försökt sno godis från ett barn.
-
Unknown

Inskickat av helena

haha oj vad händelsefull dag vi har haft.. så mycket man kan skriva om en dag där man gjort så lite. :)

Tid: 23:33:51
Dag: 2008-06-17
Inskickat av chrischrill

Man kan ju skriva att man gjort lite, och dra ut lite på lite, då blir det lilla lite längre! Fan va ja saknar C.. :/

Tid: 03:20:18
Dag: 2008-06-18
URL: http://chrischrill.blogg.se/
Inga personliga påhopp
Ingen reklam
Ingen rasism
Inget 18+
Tycker du din kommentar är vettig? Skriv in den här:

Alias:
Spara Alias
E-mail: (visas inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar: