Göteborg, 25e Juni - 5e Juli

Först, förlåt för er som klagat på att jag inte skriver något här, tänk att någon faktiskt läser.. Haha. Nu sätter vi igång igen!

Mitt förra inlägg var från 24e Juni.. Den dagen satt jag hemma och tråkade och tänkte att jag bara ville vara hos Cicci. Jag frågade helt enkelt om jag kunde dra dit "imorgon" (vilket blev 25e juni då). Jag var inte ens helt seriös, jag hade till och med planer för helgen som kom. Det slutade förstås med att jag tog första bästa tåg dit ändå, med en billig biljett på ett långsamt Intercity-tåg. 220 kronor typ, det var lagom.

Så, 25e Juni klockan 14:07 anlände lilla jag vid Göteborgs centralstation och Cicci mötte mig vid stationen. Efter ett kort hej-jag-har-saknat-dig-hångel så tog vi oss ut till spårvagnen, denna sjuhelvetes mardröm, en parodi av kollektivtrafik. De kan helt enkelt inte bygga sina tåg under mark, och klämmer in dem på torg och gator istället.

När vi kom hem till henne, en bit utanför centrala Göteborg, så tog vi det bara lugnt, delvis för att vi båda var trötta och delvis för att vi saknat varandra för mycket för att göra annat än att bara umgås med varandra utan massa störningsmoment såsom TV-program eller annat folk! 26e juni var typ likadan, den utmärkte tre månader tillsammans för oss, och det firade vi med.. nej, det firade vi egentligen inte alls. Kanske då vi drog till Slottsskogen? Möjligt i alla fall!

27e juni så gjorde vi något!! Vi kollade förbi vid Metaltown någon gång runt åtta. Ingen aning vilka som stod på scen men det kan enligt spelschemat och min rubbade tidsuppfattning mycket väl ha varit Bullet for my Valentine. Nåja, det insåg jag inte när vi var där. Vi drog därifrån ganska snabbt igen. Senare fick jag veta att Sabaton var där ungefär fem timmar före mig. Heeeelvete! Nåja, ska ändå se dem live i Stockholm den 4e oktober.

Någonstans till helgen, 28e och 29e juni, så gick vi på bio och såg The Mist. Den hade ett skitdåligt slut men var annars rätt bra faktiskt. Synd bara att de flesta coola dog så tidigt...

På tisdagen, 1a juli, så kom två andra läskiga varelser ner till Göteborg. Vår lilla blondin Angelica som nyss återvänt från kollo, samt öfverklass-tjej personifierad: Hellie!! Det gjorde både mig och Cicci glada, faktiskt. Speciellt då de inte bodde hos Cicci, vilket innebar att vi två var ensamma på kvällarna... Nåja, den tisdagen drog vi förbi Burger King och dumpade dem vid sin buss mot Ytterby eller Kungälv eller något sånt där utanför Göteborg.

På onsdagen blev det Liseberg! Måste erkänna att jag inte varit där innan. Balder och Kanonen var ju skojsiga, samt vattenattraktionerna. Dagens höjdpunkt var alla de gånger Helena och Cicci blev genomblöta. Underbart! Jag slösade runt 80 kronor på att vinna en sån där stor Marabou men det är ALLTID någon annan som vinner och ALDRIG en själv.

På fredagen var det USAs nationaldag, det var The Independence Day, och Bossen (Bruce Springsteen, för er olärda..) spelade på Ullevi! Vi gick på bio bredvid istället... Efter att en av oss fyra gömt sig för en arbetare och två andra jagat efter honom drog vi in till filmen istället. Vi såg Narnia: Prince Caspian. Den var helt okej faktiskt, se den om du inte gjort det ännu!

Efter filmen delade vi på oss, Helena och Angelica till sig och jag och Cicci till henne. Den natten var knäpp och speciell och unik. Cicci fick en läskig känsla av att något var på tok (och då struntar man inte bara i henne) men det verkar som att inget hände. Vi gick och såg film istället, Riddick. Någonstans runt två stängde vi av den, drog in till hennes rum och gjorde något annat. Sen gick vi och lade oss och jag sov som en stock!

5e juli var den sämsta dagen på hela göteborgsresan. Jag åkte nämligen iväg från Cicci då! Men innan det hade vi sjukt kul. Vi införskaffade korv med bröd samt en engångsgrill. Vi hamnade i någon fin trädgård mitt i stan och brände ett stort svart hål i gräset efter att ha kommit in gratis (klart vi är under 15, allihopa). Förmodligen åkt fast för vandalism eller något sådant om de som satt i närheten klagat, haha. Vi överlevde dock, och tog oss till tåget. För 822 kronor åkte jag ifrån Cicci och även om det bara tog tre timmar till Stockholm var det rätt jobbigt (ALLA HETER GLENN I GÖTEBOOOORG bland annat). Fyy... Jag vill inte vara här, vill va hos Cicci.. Har aldrig någonsin saknat någon så här mycket.. Eller älskat någon så mycket

Inskickat av helena

Oj, skriver du redan om gbg? Snabba puckar asså..!

Kan säga att jag o ankan trivdes rätt bra i ytterby, förutom de där jävla bussarna såklart.. :(

Tid: 21:08:09
Dag: 2008-07-12
Inskickat av Angelica

mmm hahaha o problemen med biljetter o pengar osv.......:P hahaa

Tid: 20:17:52
Dag: 2008-08-26
URL: http://stockholmsbrudarna.blogg.se/
Inga personliga påhopp
Ingen reklam
Ingen rasism
Inget 18+
Tycker du din kommentar är vettig? Skriv in den här:

Alias:
Spara Alias
E-mail: (visas inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar: