Barnvakt

Tidigt på lördagsförmiddagen åkte mina föräldrar till Hudiksvall för en 40-årsfest. Jag och mina syskon fick ta hand om de små, H och M. Även min kära C fick hjälpa till, och hon sov över. Lördagseftermiddagen var någolunda lugn, låg mest och mös med C och gormade emellanåt på den jobbiga M.

H slog sig i ansiktet och började blöda, stackars gubben. Han gör alltid illa sig, tycker synd om honom. Han ska snart fylla sju och har börjat bete sig så mycket bättre, jag blir glad. I motsats har dock lilla M blivit en jobbig sate, det är synd för han kan vara så otroligt söt.

Runt åtta skickades de i säng. Då M bråkat fick han gå och lägga sig utan en "nattfilm" (se något 10-minutersklipp från Bolibompa el. liknande) och H fick se på min dator. När de till slut lyckats somna båda två så såg jag och C Pearl Harbor på fyran. Den var lång och bra. Blev dock lite långtråkig emellanåt och reklampauserna störde, som alltid. Runt ett på kvällen kröp jag och C till sängs, det blev en otroligt mysig kväll och jag lyckades sova. Behövde det. Hon sov nog desto mindre men så kan det bli.

Runt sju blev vi väckta av busiga småbarn, runt åtta kom de in till oss, runt nio lackade vi ur på M igen och runt tio gick vi upp.

Idag har jag fått ta H till simskolan, men det var inte alls svårt, han uppförde sig verkligen jättebra. Stämde dessutom träff med A och B som höll mig sällskap när H simmade runt. Blev en helt okej eftermiddag även om det var svårt att ta sig hem pga jobbiga bussar. Så kan det vara, vi kom hem till slut. Då hade mamma och pappa nyligen återvänt, och vi åt pizza till middag. Gott! Peace out, never mind the gap between the train and the platform

Inga personliga påhopp
Ingen reklam
Ingen rasism
Inget 18+
Tycker du din kommentar är vettig? Skriv in den här:

Alias:
Spara Alias
E-mail: (visas inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar: