Fredag

En fredag att älska, fram tills nu i alla fall. Jag börjar så sakteliga med samhällskunskap på morgonen, lämnar in böckerna och skriver utvärdering (kritserar min nuvarande lärare genom att säga jag helst skulle haft kvar min gamla lärare i samhäll), samt får betyg. VG i samhäll. Ett av tre VGn (resten MVG, såklart).

På lunchen dyker F upp när jag och H satt och åt på Nils Café. Han kör sin hembyggda och hyfsat olagliga mopedliknande sak och tvingar mig att testa. Jag är väldigt lockad att skaffa mig något liknande nu, den var kul även om jag inte riktigt begrep hur den fungerade..

Efter lunchen hade jag matematik, vi var fyra pers + en lärare. MVG i matte, fick inte lämna in boken. Slutar tidigt. Drar iväg med H till Centralen, då hon ska med tåget hem och jag skulle (äntligen) träffa C. Tåget mot Märsta, som H skulle med hade tekniskt fel så de kallade in ett nytt tåg mot Märsta. Även det drabbades av tekniskt fel och vi fastnade då de inte kunda öppna dörrarna. De två Märsta-tågen spärrade av hela plattformen och såg till att MITT tåg, mot Bålsta, fick åka in på helt fel plattform för att kunna komma in till Stockholm Central över huvud taget. Jag satt nu inspärrad i tåget mot Märsta och såg tåget om Bålsta stanna bredvid, på en annan plattform. Genom ett smärre mirakel började Märsta-tåget backa, fick upp dörrarna och jag hann med tåget mot Bålsta. Helt underbart.

Kommer till slut till Spånga, där världens vackraste människa satt och väntade, på mig! Vi åkte till Kista, tog det lite lugnt, hon skulle vara hemma fyra. Helt underbart att träffa henne igen :)

Är nu hemma igen, åt tacos till middag och ska förmodligen spendera fredagkvällen hemma för omväxlings skull. Skönt, faktiskt! på kvällen drog jag till H för att se Talang 2008, det var en som var rolig. Trollkarlen Seth! Han skulle ju ha vunnit!

Cicci!!

Hon kommer hem tidigt på morgonen imorgon! Saknar henne helt otroligt mycket! Längtar tills jag får hålla om dig igen

Torsdag (och onsdag kväll)

Torsdag

Den enda faktiskt långa skoldagen den här veckan började riktigt skit.. Jag började tidigt med ellära, gick upp och duschade. Skulle äta frukost men det fanns i stort sett inget...

Schema för Dagen
Ellära Få betyg (MVG)
Programmering
Lämna in bok..
Lunch "2 grillade i baguette"
Naturkunskap
Webbdesign
Absolut ingenting..

Kom sent till elläran, bussarna kom aldrig. Kärringen Condoleeza Rice har sett till att Sveriges polis måste ha sjukt hög säkerhet. Därför kommer man inte fram i stan. Puckokärring..

Tråkig och lång dag, men nu vet jag i alla fall vilka betyg jag får i nästan alla ämnen. Ser ut som att jag får 10 MVG och 3 VG, och det är ju helt okej ändå..

Efter skolan drar jag med S och H på stan, vi hamnar vid vattnet nere vid Gamla Stan, mot Riddarfjärden (där vid Sluuuussen), fint. Springer på K, vinkar lite och går sedan vidare.. Käkar middag.. Det är min torsdag, det..

Onsdag kväll

Drog iväg med H, vi hamnade återigen på Burger King. Fortfarande gott. Efter det gick vi till Hemköp vid Plattan och köpte lite godis, drog iväg till Vasaparken och dödade lite tid. Efter ett tag gick vi ner till S:t Eriksplan där allting var avspärrat på den stora vägen från Solnabron ner mot Norra Bantorget (vad fan heter den gatan?). Efter ett tag bränner 20-30 bilar förbi, bland annat massa poliser och typ Säpo. Hur viktig tror hon att hon är, USAs utrikesminister... Bajs!!

Onsdag

En onsdag lika äventyrsfylld som alla andra dagar. Vi skulle ju ha idrottsdag!! Dagen började 10:00, så 9:45 gick jag hemifrån, mötte H utanför huset och gick iväg till Hagaparken. Vi kom dit i någolunda tid, och startade dagen med något så roligt som en tipsrunda. Helt otroligt intressant, absolut. Nåja, när det var avklarat drog vi igång med lite brännboll.

Brännboll var tråkigt, och då jag slår mindre bra kan man ju förstå om jag inte tycker det är kul. När jag var "ute" och skulle fånga bollarna folk slängde, så kom de sällan åt mitt håll. Då plockar man förstås upp mobilen och ringer C (tänker jag nog göra varje dag, be aware!!). Tur som man hade sköt de inte mot mig under tiden jag snackade med henne. Efter ett tag lade jag ifrån mig mobilen och när jag kom tillbaka hade A lagt på! Efter det fick jag ej tag på C igen. Avstängd mobb?

Nåja, efter brännbollen var det lunch och sedan hade vi dragkamp. Vi förlorade den. Skojsigt!! Sen var dagen slut och det var bara att röra sig hemåt.

Händer ikväll??

Tisdag

Om måndagen var tom och tråkig är det ingenting mot vad tisdag var! Jag vaknade sent då jag inte hade några lektioner förrän 14.30 (trodde jag). Går dock upp halv tolv, duschar och drar iväg för lunch. Efter lunch går jag till skolan ändå, letar upp läraren för lektionen som börjar 14.30. Efter det samtalet såg dagens schema ut såhär:

Lunch  Kycklingcurry med ris, gott!
Svenska  Inställd sen innan
Samhäll  Inställd

Med andra ord en sjukt jobbig dag, det måste sägas. Många lektioner, jobbigt.. Imorgon är det ungefär lika jobbigt..

Nåja, då alla dagens lektioner inte var, så drog jag iväg med H till Kungsan och väntade på att S skulle dyka upp. Efter ett tag gjorde hon också det. Då hade jag och H stått och glott på någon sorts manifestation i Kungsan som drog... 10 pers. Fler stod inte vid scenen, folk stack typ när det började. Drar till Burger King och käkar, alla tre, gott. Får för oss att möta upp A, A och K som är på väg hem med tuben. Åker med dem från Gamla Stan till Alby bara för att sedan gå av och åka tillbaka. Väl tillbaka vid Gamla Stan kommer så världens coolaste tunnelbanetåg, Inkognito. Klart man tar den hem då ju! H och S går av vid T-Centralen och jag drar hemåt.

Ringer C som suttit på en buss i fyra timmar, snackar tills jag ska äta middag. Nu sitter jag här och bloggar igen! Lattjo! Saknar dig sjukt mycket, sweetheart!!

Imorgon blir det idrottsdag, jippie..

Måndag

Sorry V, snor konceptet med ett inlägg om varje dag från dig, hope you don't mind! :)

Idag drog terminens sista faktiska skolvecka igång, och dagens lektioner har varit helt seriösa.

Schema för dagen
Webbdesign Göra en bakgrundsbild
Engelska Frågesport (Jag vann, såklart)
Svenska Skulle skriva kursutvärdering.. Skrev inget
Estet Orkade inte..
Matte Orkade inte...

Med andra ord fick vi ju inget vettigt gjort i plugget iaf. Alla kurser är slut, så jag drog efter svenskan när H slutade, hem och deppa. Efter några om och men drog jag till Kista och träffade min lilla bebis, C. Käkade middag och spenderade lite tid innan jag tvingades åka hem strax innan nio. Blev till slut en sjukt bra dag idag, även om jag i stort somnade redan efter lunch! Imorgon ser jag fram emot.. Jag tror jag börjar halv tre, så det lär bli en jobbig dag.

C försvinner till Götet Borås imorgon, kommer sakna henne ofattbart mycket!

Blogg!

Hah, klart man skaffar blogg, har ju alla.. Försöker fixa med design och sådant just nu, men det lär ju lösa sig förr eller senare. Tror inte jag kommer blogga särskilt ofta, blir väl mest när jag är uttråkad. Som nu! Spännande grejjor =)

Spring iväg och gör något vettigt istället för att glo på min blogg nu :)