Tisdag

Nyckeln till ett innehållsrikt sommarlov är en enda person. Jag träffar H i stort sett varje dag, så denna blåsiga tisdag var inget undantag. Jag hade lyckats missa att halva min familj inte åt hemma idag så jag satt och väntade på middag tills de kom hem, mätta och belåtna, och undrade vad jag hade fixat för mat åt mig och min syster. Nåja, lösningen stavas Burger King, tillsammans med H. Vi träffas vid Karlberg och kommer till Burger King Odenplan precis lagom för avspark Sverige mot Grekland. Hur det gick till vet jag inte för jag hade faktiskt inte tänkt se matchen. Vi stannade i alla fall på BK tills efter första halvlek, då vi drog iväg till närmaste Hemköp (Hemköp är en gudabenådad matbutik) och införskaffade godis.

Jag påpekade att vi inte behöver se matchen då man ju hör om det blir mål, efter att H påpekat att det "är ju sjukt lite folk ute nu, undra om typ alla ser på fotboll". Mycket riktigt, fem minuter senare hördes ett högt jubel över hela stan och ingen kan ha missat det. Fem minuter senare kom återigen ett jubel, dock inte lika högt som det förra. Mycket riktigt slutade matchen 2-0 till Sverige, då det jublats två gånger utan några NEJ-skrik.

Jag säger bara, fy fan för gräspollen. Jag kan ju knappt andas...

Jag säger bara, kom hem C för snart jag blir snart galen utan dig

Inskickat av helena

Kanske dags att sluta säga att vi inte ses nåt då? ;)

Tid: 12:32:45
Dag: 2008-06-11
Inga personliga påhopp
Ingen reklam
Ingen rasism
Inget 18+
Tycker du din kommentar är vettig? Skriv in den här:

Alias:
Spara Alias
E-mail: (visas inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar: