Landet, 17e - 23e Juli

Jag och pappa hade varit hemma från måndagen till på torsdag, 17e. Då åkte vi till landet. Jag träffade mina syskon på första gången på typ två veckor, (egentligen första gången sen 25e juni, då de åkte till landet dagen efter att jag kom hem från Göteborg). Jag hade saknat M och H väldigt mycket, faktiskt. De små skitungarna är faktiskt rätt underbara när de inte springer runt, skriker och bråkar.

På landet gör man ingenting. Jag satt där ett par dagar och gjorde absolut ingenting. Jag såg på TV, jag kastade pil, jag lyssnade på musik, jag läste en bok som heter Blodörn (som för övrigt var helt okej). Jag såg Lewis Hamilton spöa skiten ur alla, IGEN. Nåja...

Den 22a så tänke vi dra iväg till Åland med kusinerna. Då båten skulle gå 10 så var vi tvungna att åka halv 9 för att hinna till Grisslehamn halv 10. Vi var där nio.. Vi stod i kö i en timme men det visade sig att det inte fanns plats. Vi fick helt enkelt inte åka med. Vi åkte till våra kusiner i Herräng istället, lattjade runt där. De hade en egen båt, och de hade studsmatta och massa sådant. Vid 14.00 drog vi till grisslehamn igen för att åka med båten som gick var femte timme. Turen 15.00 kom vi med. Jag gick 9kr back på spelmaskinerna ombord, och det är ingen storförlust. Köpte ett halv kilo slibbigt gelégodis. Det är redan uppätet, förresten. Sedan tog vi oss tillbaka till Harö, till landet!

Idag gick jag upp 9 för att min buss gick "någonstans strax innan 10 typ". Den verkar inte riktigt köra enligt tidtabellen men det är inte konstigt, man vet aldrig hur det blir på landet. Den åker från norrtälje i tid, den goda linje 652, men ibland blir det traktorer framför som segar den, ibland är det inget folk och den är plötsligt 10 minuter tidig. Den kom ganska exakt i tid idag, dock. Dessutom åkte den rakt till Norrtälje (den kör olika sträckor vid olika turer, för att kunna täcka så många olika platser som möjligt) och jag kom med 676an 10:25. 11:40 eller så var jag vid Tekniska (när fan började de bygga om där? Har jag missat..) och jag var hemma ganska precis klockan 12. Två timmar från dörr till dörr, landet hem, det är rätt okej tycker jag.

VAR FAN ÄR ALLA MÄNNISKOR!? Ingen är hemma, finns ingen att träffa. Väldigt synd om mig, men folk börjar droppa in till helgen...

Inskickat av Veronica

Veronica är hemma! lek med mig!

Tid: 19:39:02
Dag: 2008-07-24
URL: http://verreberre.blogg.se/
Inga personliga påhopp
Ingen reklam
Ingen rasism
Inget 18+
Tycker du din kommentar är vettig? Skriv in den här:

Alias:
Spara Alias
E-mail: (visas inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar: